tiistai 2. lokakuuta 2012

Moottorijuttuja

Pikku-auri vetää terhakkaasti projektin ulos tallista. Eihän siellä muuten mahtuis tekemään moottorihommia!
 
 
Viimepäivät onkin sitten siis mennyt moottorinkokoamisen merkeissä.
Aika sujuvasti olen kuunnellut esitelmää mm moottorin tasapainotuksesta. Että toisessa paikassa sitten tasapainotettiin nollaan kun taas ensimmäisessä ei. Jotain reikiäkin oli porattu. Turpiinikin mainittiin ja siinä vaiheessa mua alkoi naurattamaan kun en enää oikein pysynyt jyvällä. Esitelmöitsijä vähän harmistui kun en edes jaksanut yrittää ymmärtää tätä hyvää ja perinpohjaista selostusta ihmeellisen moottorin maailmasta.
 
Mutta sen huomasin että männät kiiltää niinku meikkipeilit.
 
 
 Ja tommonen hitsattu möykky siihen nollaan tarvittiin. Sitä sitten ihmeteltiin että pysyykö se siinä vai irtooko kun moottori jyllää ja hajottaa sitten koko myllyn.

 
siinä se möykky nyt sitten lähikuvassa.

 
Opetustuntiini kuului keittiönpöydälle näytille tuotu kiertokanki. Siitäkin sais kivan meikkipeilinkehyksen.
 
 
Tämän illan kahvipöytäkeskustelun aihe on ollut että tarviiko tuo uus nokka jäykemmät venttiilijouset. Että onko noi vanhat liian löysät ettei ne jaksa painaa sitä venttiiliä kunnolla pohjaan ja sitte kuulemma männät lentää veks ja taas koko mylly menee paskaks.
Miks aina joka asiasta se moottori voi hajota?
 
Ja vielä näitä käyttisautojuttujakin.
Iso-Aurin (mun) moottori. Vaihdettiin jakohihna ja jotain muita siihen liityviä oheisjuttuja. Ihan helppo homma muuten.
Taas kelpaa huristella ainaski siihen asti kun tulee taas avokelit!
 
 
 
 
 

 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti